Rozwiązanie to polega na “wyciszeniu” postów zawierających określone słowa kluczowe np. “Gra o Tron”, “zakończenie”, “spoiler”. Każdy post, obojętnie czy pochodzący z kręgu naszych znajomych czy firmowych profili, zawierający wskazane frazy nie będzie wyświetlany na tablicy aktualności i w grupach przez okres 30 dni. Nie wiadomo jeszcze czy Facebook pozwoli modyfikować ten czas. Potwierdzono natomiast, że filtr nie będzie działał na reklamy to znaczy, że jeżeli zastosujemy frazę z tytułem filmu, to wszystkie reklamy go dotyczące dalej będą się pokazywały.
Póki co użytkownicy, którzy otrzymali dostęp do funkcji narzekają, że działa ona wyłącznie po wskazaniu słów w danym poście, co nie jest najbardziej efektywną metodą. W ciągu następnych tygodni Facebook jednak rozszerzy to rozwiązanie o możliwość wpisywania słów kluczowych z poziomu ustawień aplikacji. Wciąż niestety nie wiemy kiedy funkcja zostanie udostępniona globalnie. | CHIP