Grający w Overwatcha zebrali na cele charytatywne 47 milionów złotych

Skiny, czyli skórki do gier nie wpływają na żadne parametry postaci czy też broni. To tylko kosmetyczne wyróżnienie, które przełamuje monotonię standardowego ubioru lub wyglądu danego przedmiotu. Często takie dodatki gracze otrzymują za ukończone misje, albo wygrany mecz, ale te najbardziej spektakularne da się także kupić. W maju Mercy, bohaterka gry “Overwatch” pełniąca w drużynie funkcję wsparcia uzupełniającego poziom zdrowia otrzymała niezwykły, różowy skin, który kosztował aż 15 dolarów, czyli około 55 zł. Dużo, jak na wirtualny przedmiot, który nie daje w grze korzyści innych niż wizualne. Mimo to gracze nie skąpili pieniędzy, ponieważ dochód ze sprzedaży skórki przeznaczony został na fundację Breast Cancer Reasearch Foundation.
overwatch
overwatch

W tym samym czasie, rozpoczęto także sprzedaż koszulek upamiętniających wydarzenie w cenie 30 dolarów (około 110 zł). Do akcji zaangażowano także 14 gwiazd Twitcha, którym w ciągu dwóch tygodni udało się zarobić 130 tysięcy dolarów. Razem fani Overwatcha zebrali 12,7 mln dolarów (około 47 mln zł). Wynik jest imponujący, zwłaszcza gdy porównamy go do polskiej Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, która taką sumę zebrała dopiero po 18 latach działalności.

Blizzard przeznaczył na cele charytatywne pieniądze ze sprzedaży różowej skórki do postaci w “Overwatchu”(fot. Blizzard Entertainment)

Według badań portalu Statista, “Overwatch” może się pochwalić już 40 milionami graczy na całym świecie, a zatem można powiedzieć, że jest ich więcej niż wszystkich Polaków (38,4 mln). Premiera tej strzelanki miała miejsce 24 maja 2016 roku. W zaledwie rok później Blizzard pochwalił się, że tytuł zarobił pierwszy miliard dolarów. Rozgrywka skupia się na walce dwóch sześcioosobowych drużyn. Gracz ma do wyboru jedną z wielu postaci o unikalnych umiejętnościach.

Gracze są społecznością, która chętnie udziela się w akcjach charytatywnych. Pomijając popularność serwisu Humble Bundle, który cyklicznie prowadzi zbiórki charytatywne na różne organizacje międzynarodowe (np. Czerwony Krzyż), co pewien czas twórcy danej gry również zbierają datki na konkretne cele. W 2014 roku za sprzedaż wirtualnego zwierzątka do gry “World of Warcraft” uzbierano 1,4 mln dolarów. Z kolei dzięki sprzedaży emblematów w grze “World of Tanks” zebrano 84 tys. dolarów na fundację War Child. | CHIP