IEM 2019 od 14 lutego do 3 marca

IEM 2019 potrwa 2 i pół tygodnia. Kwalifikacje do głównego turnieju rozpoczną się 14 lutego i będą prowadzone bez udziału publiczności, choć z możliwością śledzenia w sieci. Weźmie w nich udział 16 zespołów, które zagrają w ESL Arena w Katowicach. Połowa zmierzy się od 21 lutego w play-offach z 8 najlepszymi drużynami poprzednich rozgrywek. Tę fazę będzie już śledziła publiczność zgromadzona w Międzynarodowym Centrum Kongresowym przy katowickim Spodku.
IEM 2019 od 14 lutego do 3 marca

Majora w “CS:GO” podczas IEM-u rozgrywano tylko dwa razy – w 2014 i w 2015 roku. 4 lata temu po zwycięstwo sięgnęli Polacy grający w zespole Virtus.pro. W przyszłym roku liczymy na to, że w “CS:GO” również nie zabraknie zawodników z naszego kraju w zespołach takich jak Kinguin czy AGO Esports. O tym że zwycięstwo byłoby marzeniem, mówił niedawno CHIP-owi kapitan AGO Esports, Damian “Furlan” Kisłowski.

Ostatnie finały IEM odwiedziło 169 tysięcy osób – zdjęcie z konferencji zapowiadającej przyszłoroczny turniej (fot. Jacek Tomczyk)

Intel Extreme Masters to też promocja Katowic i aglomeracji śląskiej. Miastu zależy na dobrej opinii inwestorów, a pamiętajmy, że w trakcie rozgrywek na IEM Expo przyjeżdżają firmy technologiczne. Podczas katowickiego wydarzenia pojawiają się również koncerny niezwiązane z gamingiem takie jak Mercedes czy Gillette.

— Każdy właściciel dużego biznesu chce inwestować w miejscach rozpoznawalnych. Jeśli przedsiębiorcy reklamują swoje przedsięwzięcia, tym samym reklamują miasto — mówi nam Marcin Krupa, prezydent Katowic. — To sytuacja win-win. Każdy wygrywa. Intel Extreme Masters daje nam rozgłos na cały świat. Obcokrajowcy, których spotykam, kojarzą Katowice głównie z rozgrywkami IEM — zaznacza samorządowiec.

Prezydent Katowic (fot. Jacek Tomczyk)

Tegoroczną imprezę w dwa weekendy odwiedziło ponad 169 tysięcy uczestników. Jest to liczba porównywalna z wynikiem z 2017. Najnowszy IEM transmitowano w 17 cyfrowych kanałach w 10 różnych językach na całym świecie. Łącznie w sieci stream z rozgrywek widzowie oglądali ponad 2 miliardy minut, czyli ponad dwa razy dłużej niż rok wcześniej. | CHIP