Marka Palm powróci już wkrótce?

Współczesne smartfony coraz częściej mierzą sobie już ponad 6 cali przekątnej ekranu. Pojawienie się smartfonu o ekranie ledwie 3,3-calowym nie jest więc niczym spektakularnym. Chyba, że chodzi o wskrzeszenie marki, która niegdyś wyprzedzała swoje czasy. Mowa oczywiście o firmie Palm, kupionej przez koncern TCL. To kolejna wskrzeszona po latach marka. Czas pokaże, czy poradzi sobie tak dobrze jak chociażby Nokia.
Marka Palm powróci już wkrótce?

Palm Pepito nie będzie olbrzymem. 3,3-calowy ekran współcześnie może wydawać się niedorzecznie mały (fot. AndroidPolice)

Bateria urządzenia ma pojemność ledwie 800 mAh. Na dzisiejsze standardy to mało, ale warto przypomnieć, że ekran Pepito jest bardzo mały. Mierzy jedynie 3,3″, czyli jest podobnej wielkości jak w pierwszym iPhonie (3,5″). Telefon będzie pracował na Androidzie 8.1 i pojawi się jeszcze w tym roku. Cena nie jest jeszcze znana.

Bateria nowego telefonu Palm Pepito (fot. AndroidPolice)

Pojawienie się takiego telefonu nie jest niczym wielkim, bardziej istotna jest tu marka urządzenia. Ta jest legendą branży, dziś nieco zapomnianą. Niegdyś urządzenia Palm stały w awangardzie urządzeń mobilnych.

Palm Pre – jeden z ostatnich smartfonów marki Palm. Pojawił się w 2009 roku i mimo iż był całkiem udany, nie osiągnął sukcesu komercyjnego (fot. GSMArena)

Chińska firma TCL chętnie skupuje znane marki, które podupadły lub w ogóle zniknęły z rynku. Aktualnie w jej posiadaniu jest m.in. BlackBerry, Alcatel i Thomson. A także Palm. O ile te wymienione wcześniej nie wymagają przedstawienia, to Palm może pozostawać dla młodszych czytelników marką kompletnie nieznaną. W końcu lat 90 oraz na początku naszego stulecia Palm był ważnym producentem smartfonów. Jednym z ledwie kilku. Tak, smartfony nie zaczęły swojego istnienia od iPhone’a, a dużo wcześniej. W 2010 roku, już jako cień dawnej świetności, Palm zostało kupione przez HP. Amerykański gigant nie zdołał jednak wykorzystać marki. Ta ostatecznie trafiła w 2015 roku pod skrzydła TCL | CHIP