https://youtu.be/20hyt5eEDG8
A tak w grze “Heretic”.
https://youtu.be/8pbxDgNma5c
Powstaje również edycja VR legendarnego “Wolfensteina 3D”. Programista kryjący się pod nickiem Brandalf the Green pokazał, na jakim etapie jest teraz jego praca. Autor zamierza przystosować do kontrolerów ruchu 10 pierwszych poziomów “Wolfensteina”. Co ciekawe, część użytkowników poprosiła Brandalfa o… pogorszenie jakości animacji broni (specjalnie zaprojektowanej przez niego na potrzeby VR-owego modu). Zdaniem graczy, tekstura obfitująca w wielokąty odstaje od klimatu starych gier.
Nowe wersje klasyków powstały głównie dzięki temu, że firma id Software zdecydowała się upublicznić kod m.in. “Dooma”, “Heretica” i “Wolfensteina” w serwisie GitHub na zasadach open-source. Powstało wiele modyfikacji. Programiści skorzystali z biblioteki OpenVR, również dostępnej na licencji open-source. OpenVR pozwala tworzyć gry przystosowane do różnych zestawów VR, bibliotekę można pobrać ze strony Valve. | CHIP