Zdaniem producenta moc obliczeniowa na poziomie 3,99 TFLOPS-ów pozwoli na komfortową obsługę gier VR. Oczywiście jak przystało na komputer dla graczy nie zabraknie wsparcia takich standardów jak DirectX, AMD FreeSync, Vulkan API i Rapid Packet Math. Dla porównania moc obliczeniowa konsoli PS4 Pro wynosi 4,2 TFLOPS, ale korzysta ona ze starszych układów, więc nawet jeśli wydajność urządzeń będzie podobna, to urządzenie Sony pobierze w tym samym czasie więcej energii.
Zaletą komputera firmy Zhongshan Subor będzie modyfikowana wersja Windowsa 10, na której gracz będzie mógł najprawdopodobniej uruchomić nie tylko gry, ale dowolne oprogramowanie, czego nie można powiedzieć o obecnej generacji konsol. Urządzenie ma zadebiutować w sprzedaży pod koniec sierpnia w cenie 4999 yuanów (około 2700 zł).
Ponieważ AMD dostarcza układów do konsol zarówno Sony jak i Microsoftu można spodziewać się, że ich nowe generacje otrzymają jeszcze lepsze jednostki. Zarówno PS5 jak i Xbox Scarlett według ostatnich doniesień mają pojawić się nie wcześniej niż w 2020 roku. | CHIP