Wśród tytułów działających na nowych rdzeniach Ray Tracing odpowiadających za dynamiczne oświetlenie znajdziemy “Shadow of the Tomb Raider”, “MechWarriora 5: Mercenaries”, “Battlefielda V”, “Metro Exodus”, “Jx3”, “Control” i “Justice”, a także “ProjectDH”, “Atomic Hearth”, “Enlisted’ i “Assetto Corsa Competizione”. Poniżej możecie zobaczyć, jaki efekt daje Ray Tracing w w grze “Controll”…
… oraz w nowym “Metro Exodus” zapowiedzianym na początek przyszłego roku:
Jednak dynamiczne oświetlenie to nie wszystko. RTX-y pozwolą również programowo poprawić jakość grafiki dzięki uczeniu maszynowemu i technologii Depp Learning Super Sampling (DLSS). Tę wykorzystają m.in. takie gry jak “Serius Sam 4: Planet Badass”, “Final Fantasy XV”, “Hitman 2”, a także… “PlayerUnknown’s BattleGrounds”. Pełną listę tytułów obsługujących DLSS i Ray Tracing znajdziecie w komunikacie NVIDII.
To oczywiście dopiero początek i powinniśmy się spodziewać w najbliższym czasie kolejnych gier, które zrobią dobry użytek z nowych rdzeni RT. Aby ułatwić pracę programistom, Microsoft stworzył nową bibliotekę programistyczną DirectX Raytracing (DXR). Wsparcie dla rdzeni dynamicznego oświetlenia w czasie rzeczywistym wprowadzono też w bibliotece Vulkan. | CHIP