Instagram is testing the ability to add hashtags to posts without including it in the post caption pic.twitter.com/OhQn0xcCuw
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) September 20, 2018
Z jednej strony taki ruch byłby jedną z najbardziej znaczących zmian w aplikacji – w końcu to dzięki Instagramowi hasztagi stały się tak popularne i są niejako utożsamiane właśnie z tym medium społecznościowym. Z drugiej strony jednak nagromadzenie hasztagów w jednym poście wygląda niekiedy tak, jakby błagało się o uwagę jak największej grupy osób. Instagram zyskałby w ten sposób na przejrzystości.
Instagram is testing geofencing posts and stories.
It allows creators to limit the specific countries where their content will be visible. pic.twitter.com/rRE24BPnkj
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) September 20, 2018
Kolejną testowaną opcją, kierowaną bardziej do kont firmowych niż indywidualnych jest geofencing, czyli możliwość zakładania blokad regionalnych. Chodzi tutaj o ograniczanie wyświetleń postów w tych państwach, w których zdaniem użytkownika nie powinien się on pojawiać. Przyda się to np. przy prowadzeniu kampanii marketingowych obowiązujących w jednym lub kilku krajach. Niestety nie wiadomo kiedy i czy w ogóle opisywane tu rozwiązania trafią do wszystkich użytkowników aplikacji.
Z Instagramu korzysta już ponad 1 miliard użytkowników. W ciągu ostatniego roku przybyło mu 200 milionów kont. Z aplikacji korzysta 63% amerykańskich nastolatków. Średnio przeciętny użytkownik spędza w tym medium 53 minuty dziennie. | CHIP