– Dane mają kluczowe znaczenie dla gospodarki cyfrowej. Musimy zatem dokładnie przeanalizować transakcje, które prowadzą do nabycia ważnych zestawów danych, w tym potencjalnie wrażliwych pod względem komercyjnym, aby zagwarantować, że nie ograniczy to konkurencji. Po dokładnej analizie danych użytkowników i danych dotyczących muzyki w aplikacji Shazam stwierdziliśmy, że ich pozyskanie przez Apple nie zmniejszy konkurencji na rynku muzyki cyfrowej przesyłanej strumieniowo – oświadczyła Vestager.
KE mówi “tak” – Apple może przejąć firmę Shazam
Apple kupuje brytyjską spółkę, która jest właścicielem aplikacji Shazam. Mobilne narzędzie służy do rozpoznawania odtwarzanej muzyki. Potrafi odczytać nie tylko, jaki utwór rozbrzmiewa, ale także przekierować do serwisu streamingowego. Zarabia na tych przekierowaniach i na reklamach. Użytkownicy trafiają tak m.in. do Apple Music, Spotify czy Deezera. Komisja Europejska sprawdzała, jaki wpływ na konkurencję będzie miało przejęcie. Urzędnicy koncentrowali się zwłaszcza na kwestii danych klientów, które równocześnie zdobędzie gigant z Cupertino. Komisja podejrzewała, że Apple może uzyskać dostęp do informacji o klientach swoich konkurentów. Margrethe Vestager, odpowiedzialna w KE za problematykę konkurencji, zaznacza jednak, że instytucja nie zabroni koncernowi przejęcia Shazama:07.09.2018|Przeczytasz w 1 minutę