Udoskonalono również funkcję autouzupełniania formularzy – teraz ma ona działać jeszcze dokładniej. Ciekawie prezentuje się także generator haseł, który zaproponuje unikalny ciąg znaków w momencie rejestracji na danej stronie, przypisując je równocześnie do konta Google.
Przydatną nowością jest tzw. Ombinox, czyli pasek adresu, który w Chrome 69 zaprezentuje odpowiedzi na dane hasło wyszukiwania jeszcze przed wciśnięciem klawisza enter. Dzięki temu szybciej uzyskamy potrzebne informacje. W Omniboxie da się także wyszukać witrynę otwartą w Chrome, gdy mamy w przeglądarce otwartych tuzin okienek. Wkrótce będzie można w ten sam sposób wyszukiwać pliki z Dysku Google.
Chrome 69 zwiększył nacisk na personalizację. Teraz użytkownik może tworzyć skróty do ulubionych witryn i zarządzać nimi bezpośrednio ze strony nowej karty. Można także dodawać własne zdjęcia do teł nowo otwartych okienek. Google zapewnia, że stale pracuje nad ulepszeniem bezpieczeństwa przeglądarki, przypominając, że w 2018 roku dodano funkcję blokowania reklam, wspierano aktywnie protokół HTTPS, a także dodano interefejsy VR i AR.
Z danych opublikowanych przez Netmarketshare.com za sierpień 2018 wynika, że przeglądarka Google ma aż 62% udziałów w rynku. Na drugim miejscu jest Internet Explorer (11,87%), a tuż za nim Firefox (10,79%). Z popularnej niegdyś Opery korzysta dziś zaledwie 1,53% użytkowników. | CHIP