Samsung Galaxy Watch już w sprzedaży w Polsce

O tym, czego możemy spodziewać się po najnowszym dziecku Samsunga, czyli Galaxy Watch przeczytacie tutaj. Przewidywana cena, ok. 1300 zł, potwierdziła się. Wersja większa (46 mm), sportowa kosztuje 1399 zł (ofertę sklepów znajdziecie tutaj). Za model mniejszy, bardziej elegancki należy zapłacić 1329 zł.
Samsung Galaxy Watch już w sprzedaży w Polsce

Premiera Galaxy Watch jest dobrą okazją do tego, by przyjrzeć się sprzedaży tzw. elektroniki ubieralnej, szczególnie smartzegarkom. W tej branży liderem nieodmiennie jest Apple (ofertę znajdziecie tutaj). Sprzedaż zegarków tej firmy rok do roku wzrosła o prawie 40 procent. Amerykański producent sprzedał w ostatnim kwartale 4,7 miliona urządzeń. To o 1,3 miliona więcej niż przed rokiem. Największym konkurentem Apple na rynku smartzegarków jest Xiaomi, które sprzedało o 20 proc. więcej urządzeń niż przed rokiem. Warto zauważyć, że oferta Xiaomi jest dużo szersza i poza czasomierzami i fitopaskami chińska firma produkuje też inne urządzenia, takie jak inteligentne… buty czy sprytne wagi łazienkowe.

FirmaSprzedaż
II kw.  2018 r.
UdziałSprzedaż
II kw. 2017 r.
Udział
Wzrost rok do roku
1. Apple4,717,0%3,413,0%38,4%
2. Xiaomi4,215,1%3,513,3%19,8%
3. Fitbit2,79,5%3,412,8%-21,7%
4. Huawei1,86,5%0,83,1%118,1%
5. Garmin1,55,3%1,45,4%4,1%
Pozostałe13,046.6%13.852,4%-6,2%
Razem27,9100%26,4100%5,5%

Apple przedstawi 4 serię swoich smartzegarków 12 września, podczas corocznej konferencji. I to prawdopodobnie te urządzenia, a nie nowe iPhone’y będą największą nowością amerykańskiego koncernu. Podczas zakończonych niedawno berlińskich targów IFA do sieci wyciekły informacje i zdjęcia nowych urządzeń Apple. W tym również nowego inteligentnego zegarka z bezramkowym ekranem. W wynikach sprzedaży dużym nieobecnym jest Samsung. Ta sytuacja może jednak ulec zmianie po tym, jak do sprzedaży trafią nowe Galaxy Watch.

Apple pozostaje liderem sprzedaży inteligentnych zegarków. Na drugim miejscu – Xiaomi (graf. IDC)

W ostatnim kwartale na całym świecie sprzedano łącznie prawie 28 milionów urządzeń ubieralnych o wartości 17,7 miliarda złotych (4,8 miliarda dolarów). Tak wynika z danych przedstawionych przez firmę badawczą IDC. To o 5,5 procenta więcej niż w podobnym okresie w ubiegłym roku. Co ciekawe, trend wzrostowy widoczny jest głownie poza Stanami Zjednoczonymi i Zachodnią Europą, gdzie analitycy z IDC zaobserwowali spadek sprzedaży. Spowodowane jest to prawdopodobnie nasyceniem rynku zeszłorocznymi produktami. Za to moda na inteligentne zegarki, opaski i inne urządzenia ubieralne dociera do Centralnej i Wschodniej Europy, Afryki, a także Azji. | CHIP