Premiera Galaxy Watch jest dobrą okazją do tego, by przyjrzeć się sprzedaży tzw. elektroniki ubieralnej, szczególnie smartzegarkom. W tej branży liderem nieodmiennie jest Apple (ofertę znajdziecie tutaj). Sprzedaż zegarków tej firmy rok do roku wzrosła o prawie 40 procent. Amerykański producent sprzedał w ostatnim kwartale 4,7 miliona urządzeń. To o 1,3 miliona więcej niż przed rokiem. Największym konkurentem Apple na rynku smartzegarków jest Xiaomi, które sprzedało o 20 proc. więcej urządzeń niż przed rokiem. Warto zauważyć, że oferta Xiaomi jest dużo szersza i poza czasomierzami i fitopaskami chińska firma produkuje też inne urządzenia, takie jak inteligentne… buty czy sprytne wagi łazienkowe.
Firma | Sprzedaż II kw. 2018 r. | Udział | Sprzedaż II kw. 2017 r. | Udział | Wzrost rok do roku |
1. Apple | 4,7 | 17,0% | 3,4 | 13,0% | 38,4% |
2. Xiaomi | 4,2 | 15,1% | 3,5 | 13,3% | 19,8% |
3. Fitbit | 2,7 | 9,5% | 3,4 | 12,8% | -21,7% |
4. Huawei | 1,8 | 6,5% | 0,8 | 3,1% | 118,1% |
5. Garmin | 1,5 | 5,3% | 1,4 | 5,4% | 4,1% |
Pozostałe | 13,0 | 46.6% | 13.8 | 52,4% | -6,2% |
Razem | 27,9 | 100% | 26,4 | 100% | 5,5% |
Apple przedstawi 4 serię swoich smartzegarków 12 września, podczas corocznej konferencji. I to prawdopodobnie te urządzenia, a nie nowe iPhone’y będą największą nowością amerykańskiego koncernu. Podczas zakończonych niedawno berlińskich targów IFA do sieci wyciekły informacje i zdjęcia nowych urządzeń Apple. W tym również nowego inteligentnego zegarka z bezramkowym ekranem. W wynikach sprzedaży dużym nieobecnym jest Samsung. Ta sytuacja może jednak ulec zmianie po tym, jak do sprzedaży trafią nowe Galaxy Watch.
W ostatnim kwartale na całym świecie sprzedano łącznie prawie 28 milionów urządzeń ubieralnych o wartości 17,7 miliarda złotych (4,8 miliarda dolarów). Tak wynika z danych przedstawionych przez firmę badawczą IDC. To o 5,5 procenta więcej niż w podobnym okresie w ubiegłym roku. Co ciekawe, trend wzrostowy widoczny jest głownie poza Stanami Zjednoczonymi i Zachodnią Europą, gdzie analitycy z IDC zaobserwowali spadek sprzedaży. Spowodowane jest to prawdopodobnie nasyceniem rynku zeszłorocznymi produktami. Za to moda na inteligentne zegarki, opaski i inne urządzenia ubieralne dociera do Centralnej i Wschodniej Europy, Afryki, a także Azji. | CHIP