Pod względem mechaniki gra będzie łączyć cechy przygodowej strzelanki z symulatorem lotu. Gra ma także obsługiwać Oculus Rift (cenę tego akcesorium znajdziecie tutaj).
Warto podkreślić, że podobnie jak “Star Citizen”, tak i “Squadron 42” został w całości sfinansowany przez graczy dzięki kampanii crowdfundingowej. Według stanu z lutego 2018 studio zebrało ponad 178 milionów dolarów, a projekt wsparło ponad milion osób. Tym samym “Star Citizen” stało się największym projektem realizowanym przy pomocy finansowania społecznego. Pierwsza z wymienionych gier powstaje już od 6 lat i końca prac nad nią nie widać. Gracze, którzy dołożyli swoją cegiełkę do kampanii mają dostęp do wersji alfa, która cyklicznie rozbudowywana jest o nowe moduły. Wciąż pojawiają się także nowe, płatne dodatki, które przynoszą produkcji dodatkowe fundusze.
Wersję alfa można kupić bezpośrednio na stronie studia za 45 dol. Chętnych nie brakuje – uważa się, że “Star Citizen” to jeden z najambitniejszych projektów w historii gier. W grudniu ma zostać opublikowany harmonogram produkcji. | CHIP