Apple wykorzystuje mechanizm aktywnej ochrony swoich klientów używających tych samych poświadczeń w różnych usługach. Producent iPhonów może więc (teoretycznie) monitorować naruszenia w firmach trzecich oraz bazy wykradzionych poświadczeń i na tej podstawie przewidywać, którzy klienci są zagrożeni. W takim przypadku Apple prawdopodobnie wolałby prewencyjnie zablokować konta niż narażać się na straty wizerunkowe.
Warto podkreślić, że ryzyko włamania na konto w usługach Apple można radykalnie zmniejszyć, korzystając z w uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA). Dodatkowa korzyść z 2FA to natychmiastowe ostrzeżenie o próbie nieautoryzowanego dostępu do Twojego konta – komentuje Dariusz Woźniak, inżynier techniczny Bitdefender z firmy Marken.
Osoby, których konto zostało zablokowane, powinny zajrzeć na stronę poradnika przygotowanego przez Apple, gdzie wyjaśnione jest, jak postępować w takiej sytuacji.