A statement to our Mi Fans: pic.twitter.com/Ij2jmrinaN
— Xiaomi UK (@XiaomiUK) November 12, 2018
Firma wydała na swoim Twitterze oświadczenie, w którym tłumaczy, że promocją objętych było tylko 10 urządzeń i że zastosowano tutaj mechanizm loterii – osoby, które w odpowiednim czasie kliknęły, wzięły udział w losowaniu. Na skrzynki mailowe zwycięzców trafiły kupony uprawniające do stosownej zniżki. Problem w tym, że w regulaminie wydarzenia nie było słowa o losowaniu, a utajenie tego faktu może mieć prawne konsekwencje. Xiaomi przeprosiło wszystkich fanów za to “nieporozumienie”.
— Viralowe kampanie nie są nowością, ale pojawiają się coraz większe obawy, czy taka PR-owa sztuczka nie odbywa się kosztem utraty zaufania konsumentów — komentuje Mariann Hardey, ekspert marketingu z Uniwersytetu w Durham.
Brytyjscy użytkownicy mediów społecznościowych zarzucili Xiaomi zastosowanie sztuczki marketingowej mającej skłonić do sztucznego zwiększenia klikalności. Samą zaś kampanię określili jako niegodną jednego z czołowych producentów smartfonów na świecie. | CHIP
⇒ Tutaj znajdziecie najnowsze promocje smartfonów Xiaomi.