Facebook rozmawia nie tylko o możliwości kupowania dostępu przez FB, ale także o możliwości oglądania tych kanałów bezpośrednio w swojej aplikacji. Jak donosi serwis Recode rozmowy są na tyle zaawansowane, że ta usługa Facebooka mogłaby się stać aktywna już w pierwszej połowie przyszłego roku, choć nie wiadomo, czy na całym świecie, czy na początek tylko w wybranych krajach.
To nie pierwsza przymiarka FB do inwestycji w treści multimedialne. W 2017 roku serwis zaoferował ponad 600 milionów dolarów za prawa do strumieniowania indyjskiej ligi krykieta, ale nie otrzymał koncesji. W tym roku FB kupiło prawa do wszystkich meczów ligi hiszpańskiej. Bezpłatne transmisje ligi hiszpańskiej będą ograniczone geograficznie. Obejrzą je m.in. mieszkańcy Indii, Bhutanu, Nepalu i Pakistanu. Łącznie ok. 350 mln. osób. Według deklaracji FB będą to transmisje bezpłatne i bez reklam. Ale taki stan rzeczy zapewne nie potrwa wiecznie. Strumieniowanie kanałów filmowych byłoby więc dla platformy społecznościowej kolejnym sposobem dostarczania reklam i zarabiania.