Nokia i Xiaomi ujawniają wyniki sprzedaży swoich smartfonów

HMD Global, właściciel marki Nokia, ogłosiło, że od powstania przedsiębiorstwa (chodzi zatem o najnowszą erę Nokii), czyli od 1 grudnia 2016 roku, na rynek trafiło 70 milionów telefonów sygnowanych tym logo. Informacja jest ciekawa, bo wcześniej mało wiedzieliśmy na ten temat. Podczas premiery Nokii 8 pytałem regionalnego country managera HMD o te dane. Robert Siewierski wyjaśniał wtedy, że firma nie zamierza podawać informacji o wynikach sprzedaży. Potem pojawiły się dane zebrane przez analityków pokazujące, że Nokia ma 1% światowego rynku i sprzedaje dwa razy więcej urządzeń niż Sony i LG. Co dla firmy, istniejącej zaledwie od końca 2016 roku i zatrudniającej, jak mówił rok temu szef marketingu HMD, Pekka Rantala, w 100 krajach zaledwie 500 osób, było bardzo dobrym wynikiem. A teraz dowiadujemy się już od samych Finów, że to 70 milionów smartfonów od początku nowego etapu Nokii. Żeby pokazać skalę, lider rynku, Samsung, w drugim kwartale tego roku sprzedał 72 miliony telefonów. W przypadku Nokii mówimy natomiast o dwóch latach.
Nokia 8
Nokia 8

Druga interesująca informacja ze smartfonowego rynku to sprzedażowe dane na temat pierwszego urządzenia wydanego przez Xiaomi pod marką Pocophone. Model F1, według chińskiego koncernu, w ciągu ponad trzech miesięcy znalazł 0,7 miliona klientów. Tu znowu, żeby porównać, OnePlus 6 został sprzedany milion razy w niespełna miesiąc. Pocophone F1 jest dobrze wyposażonym telefonem z wyższej średniej półki. W tej chwili smartfon można kupić za 1300-1400 złotych.

[offers keywords=”pocophone f1″]


Tu znajdziecie nasz ranking smartfonów >>

W zestawieniu POWER najwyżej sklasyfikowaną Nokią jest model 8 Sirocco, który zajmuje 26 pozycję. Pocophone F1 jest 28. Ale już w rankingu ECONO urządzenie Xiaomi wygrywa ze wszystkimi konkurentami.