PhysX to silnik fizyki, który powstał ponad dekadę temu. Korzystała z niego wówczas wyłącznie specjalna karta firmy Ageia (Ageia opracowała rozwiązanie odpowiedzialne za obliczenia). W 2008 roku przedsiębiorstwo kupiła NVIDIA, która obsługę PhysX dodała do swoich układów graficznych GeForce. Od czasu, kiedy królowały GeForce’y serii 8000, minęła dekada a PhysX nadal jest rozwijany. Silnik pozwala nadawać wirtualnym obiektom pełny zestaw atrybutów fizycznych, takich jak masa, prędkość, gęstość itd. Przy ich wykorzystaniu można generować efekty w grafice 3D przypominające rzeczywiste zachowanie obiektów, na które wpływają określone czynniki. Może to być pomocne nie tylko w grach, ale i licznych innych zastosowaniach ograniczonych wyłącznie kreatywnością programistów. | CHIP
NVIDIA udostępniła kod źródłowy silnika PhysX
NVIDIA udostępniła na GitHubie software developement kit silnika na zasadach licencji BSD-3. Tym samym nowy PhysX jest darmowy. 20 grudnia ma zostać udostępniona kolejna odsłona oznaczona numerem 4.0. Ruch amerykańskiej firmy z pewnością przysłuży się dalszej popularyzacji bibliotek NVIDII, a równocześnie jej rozwiązań sprzętowych. Dostarczając programistom kompletne narzędzie do symulacji fizyki, koncern może pomóc wielu mniejszym wydawcom w uzyskaniu lepszych efektów w grach. Oprogramowanie PhysX 4.0 nie będzie jednak skupiało się wyłącznie na gamingu. Producent liczy, że silnik zostanie również wykorzystany w robotyce, uczeniu maszynowym oraz pracach nad samochodami autonomicznymi.04.12.2018|Przeczytasz w 1 minutę