Warto rzucić okiem na listę firm, które najbardziej zwiększyły swój budżet reklamowy w stosunku do 2016 roku. Pod tym względem króluje chiński Alibaba (105-proc. wzrost), do którego należy m.in. Aliexpress. Z kolei Tencent (właściciel m.in. WeChat, Riot i Epic Games) zwiększył wydatki o 46 procent. Viacom Zanotował 35-procenotwy wzrost, a właściciel Google, czyli amerykański Alphabet na reklamę wydał o 32-procent więcej niż rok wcześniej.
Nadal najwięcej na reklamę wydają łącznie firmy związane z produktami kosmetycznymi i domowymi (51,5 mld USD), branżą motoryzacyjną (41,1 mld USD) i rozrywką oraz mediami (29,8 mld). Przedsiębiorstwa technologiczne okupują wspólnie dopiero szóste miejsce (18,9 mld USD).
AdAge jak co roku przyznało także nagrody za kampanie reklamowe. Reklamodawcą roku 2018 uznano Nike, za kampanię, której twarzą został futbolista Colin Kaepernick. Mężczyzna został wykluczony z klubu i zaprzepaścił swoją karierę po tym, jak w 2016 roku ukląkł w trakcie odgrywania hymnu przed meczem na stadionie w imieniu walki z nierównością rasową. Wyróżnienie otrzymała także m.in. Coca-Cola za inwestycję w podupadającą markę Diet Coke i Epic Games za kampanię gry “Fortnite”. | CHIP