Jak wskazuje raport firmy Newzoo, branża gier mobilnych ma do 2021 roku osiągnąć wartość 100 miliardów dolarów. Apple już teraz dobrze zarabia na takich produkcjach, chociaż jedynie pośrednio.
– Zdecydowana większość przychodów pochodzących ze sklepu App Store to gry – ocenia analityk BTIG, Brandon Ross. – Subskrypcje okazały się skutecznym sposobem czerpania zysków z urządzeń mobilnych, jednak na razie nie znalazło to potwierdzenia w grach PC, z wyjątkiem niewielkiego sukcesu Microsoftu, Sony i Electronic Arts – dodaje Ross.
Nawet jeżeli wizja gier jako usługi wydaje się odległa, oczywistym jest, że skoro mówią o tym ważne osoby w branży (np. prezes Ubisoftu), to jest coś na rzeczy. W przypadku wielu tytułów podobne rozwiązanie mogłoby udać się – a “gamingowy Netflix”, ktokolwiek go stworzy, będzie przepustką do naprawdę wielkich pieniędzy. | CHIP