Serwis VideoCardz ujawnił domniemaną specyfikację tej karty. Zawiera ona 1536 rdzeni CUDA, co plasuje ją dokładnie pomiędzy GeForcem GTX 1060 i nowym GeForcem RTX 2060. Korzystać ma przy tym z pamięci GDDR6, a więc powinniśmy oczekiwać wyraźnego wzrostu przepustowości względem GTX 1060. Podobnie jak starsza karta, także GTX 1660 Ti korzysta ze 192-bitowego interfejsu pamięci. Brak jakichkolwiek danych na temat taktowania GPU, ale biorąc pod uwagę, że układ powstaje w 12 nm, a jest przy tym mniej złożony niż RTX 2060, to powinien osiągać przynajmniej te same, jak nie wyższe częstotliwości.
NVIDIA GeForce GTX 1060 | NVIDIA GeForce GTX 1660 Ti |
NVIDIA GeForce RTX 2060
| |
GPU | Pascal GP106 | Turing TU116 | Turing TU106 |
Proces technoligiczny | 16nm FinFET | 12nm FinFET | 12nm FinFET |
Rdzenie CUDA | 1280 | 1536 | 1920 |
RT | brak | brak | 30 |
Pamięć | 6 GB GDDR5 | 6 GB GDDR6 | 6 GB GDDR6 |
Interfejs pamięci | 192-bit | 192-bit | 192-bit |
TDP | 120W | ~150W | 160W |
Czy brak układów do obliczeń związanych z ray tracingiem to poważna wada? Jedyna gra, która aktualnie korzysta z tej technologii to “Battlefield V”, który nie został przyjęty równie ciepło co jego poprzednik. Musi upłynąć nieco czasu nim RT stanie się rzeczywiście popularne. Tymczasem wprowadzenie nowych kart, które nie mają dodatkowych jednostek dla obliczeń RT, przez co są nieco tańsze, może być dobrym posunięciem ze strony NVIDII. Dziś pojawiły się także pierwsze wyniki wydajności nowej karty. | CHIP