To jednak nie wszystko. W przypadku każdej następnej płatności firma będzie musiała również wysyłać przypomnienie o zbliżającym się obciążeniu karty, także z czytelną instrukcją odstąpienia od umowy. Na wyciągu z karty będą musiały pojawić się teraz dane o adresie URL witryny sprzedającej produkt oraz numer telefonu do obsługi. Nowe zasady powinny zwiększyć przejrzystość korzystania z takich zakupów i uchronić zapominalskich klientów przed automatycznym pobraniem kwoty.
Jak poinformował nas MasterCard nowe przepisy, które wejdą w życie na świecie i w Polsce w kwietniu nie będą dotyczyły jednak usług subskrypcyjnych, jak zachodnie media informowały pierwotnie: Reguły te będą obowiązywały dla sklepów oferujących sprzedaż fizycznych produktów, nie zaś tych oferujących usługi, np. wideo na żądanie.
Jak wynika z badań Blue Media w Polsce z usług subskrypcyjnych korzysta już połowa polskich internautów. Najczęściej płacimy za opiekę medyczną i dostęp do filmów i seriali. Co ciekawe jednak najchętniej wybieranym sposobem opłat jest samodzielny przelew – robi tak 3/5 polskich subskrybentów. | CHIP
Aktualizacja z dnia 18.01.2019, godz. 13.40
Pierwotna treść artykułu dotyczyła usług subskrypcyjnych i produktów. Tekst został poprawiony zgodnie z oświadczeniem przekazanym przez MasterCard.