– Rywalizujemy (i bardziej odstajemy) od “Fortnite” niż od HBO. Gdy w październiku YouTube przestał działać na kilka minut odnotowaliśmy nasze wyświetlenia i rejestracje nowych użytkowników gwałtownie podskoczyły. Nie koncentrujemy się ani na Disney+ ani na Amazonie, lecz na tym, by poprawić jakość doświadczeń naszych abonentów.
W ostatnim kwartale Netflix osiągnął przychód w wysokości 4,19 mld dolarów, a zatem mniej niż oczekiwane 4,21 mld dolarów. Platforma nie powinna jednak marudzić, ponieważ przychód z raportowanego okresu okazał się o 28% wyższy niż przed rokiem. Spółka inwestuje jednak kolosalne kwoty w nowe seriale i marketing, dlatego zysk netto nie jest zbyt imponujący – wyniósł jedynie 134 mln dolarów za ostatni kwartał (1,2 mld w skali roku). To niedużo biorąc pod uwagę zadłużenie spółki, które w ciągu roku wzrosło z 6,5 mld dolarów do 10,4 mld dolarów.
Dlatego Netflix będzie podnosił opłaty abonamentowe – na początku tylko w USA, ale niewykluczone, że później podwyżki dotkną też kolejne rynki. | CHIP