Sapphire RX 590 Nitro+: Stara architektura w nowym wydaniu
Trochę więcej mocy
Sapphire oferuje w karcie w wersji Nitro+ bardzo nieznaczne fabryczne podkręcenie: zamiast referencyjnego podbicia 1545 MHz, karta osiąga 1560 MHz. W benchmarkach 3DMark (Fire Strike, Time Spy) osiąga wysokie wartości i bije zarówno Radeona RX 580 jak i konkurencyjną kartę Zotac Geforce GTX 1060 6 GB AMP! W pomiarach wydajności w prawdziwych grach luka nieco się kurczy, a w niektórych testach Geforce jest górą. Jednak i tutaj RX 590 Nitro+ daje dobre wyniki – przynajmniej w testach przeprowadzanych w popularnej wśród graczy rozdzielczości Full HD. Przy wysokich i najwyższych ustawieniach jakości obrazu średnia częstotliwość odświeżania wynosi co najmniej 75 klatek na sekundę. W Rise of the Tomb Raider, system osiąga płynne 84 fps a w wymagającym FarCry 5 nadal osiąga 36 fps w 1080p.
W rozdzielczości 4K karta średnio zawsze trzyma się powyżej magicznej granicy 30 kl./s jednak bywają momenty gdy płynność wyświetlania spada poniżej tej wartości – dla wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, zdecydowanie wolimy polecać mocniejsze karty graficzne. Wszystkie wyniki można znaleźć poniżej.
Cicha praca i duże zużycie energii
Inżynierowie firmy Sapphire zapewnili testowanej karcie doskonałą wydajność chłodzenia. Przeciętnie, karta graficzna nigdy nie jest irytująco głośno nawet pod dużym obciążeniem, więc podczas grania można nawet bez obaw zdjąć zestaw słuchawkowy. Podobnie jak wszystkie karty Radeon RX 590, model Nitro+ pobiera również dużo mocy z gniazdka: przy pełnym obciążeniu nasz system testowy potrzebował 313 W – mniej więcej tyle samo co z kartą GeForce GTX 1080.
Przy długości 26 centymetrów karta graficzna jest dość krótka – choć nie jest to jeszcze format mini. Wyposażenie jeśli chodzi o złącza jest dość bogate: oprócz coraz rzadszego portu DVI, do dyspozycji są dwa złącza Display Port 1.4 i dwa porty HDMI 2.0.