Czym byłby GeForce GTX 1180? Prawdopodobnie byłaby to karta oparta o architekturę Turing, ale pozbawiona układów RT i rdzeni Tensor. Jednocześnie sama nazwa sugeruje, że byłby to układ wysokiej wydajności – zapewne zbudowany z pokaźnej liczby rdzeni CUDA. Jednocześnie, w kontekście premiery pierwszego Turinga bez ray tracingu i DLSS, nazwa tajemniczej karty wydaje się być nieco dziwna. Bardziej pasowałby raczej GeForce GTX 1680. Karta według strony HP ma 8 GB pamięci. Podobnie jak np. GeForce RTX 2080. Możliwe, że GeForce GTX 1180 będzie po prostu pozbawioną rdzeni Tensor i układów RT wersją pełnego Turinga.
Jednocześnie, mimo pozornej zbieżności informacji na temat tej karty, nie czuję się przekonany. Wprawdzie jakiś czas temu do sieci wyciekły domniemane wyniki wydajności właśnie GeForce’a GTX 1180, ale wydaje się mało prawdopodobne by NVIDIA zdecydowała się na wypuszczenie karty z górnej półki pozbawionej ray tracingu i DLSS. “Zieloni” wpakowali sporo środków i wysiłku w budowę całej narracji dotyczącej kart generacji Turing wokół tych funkcji. Gdyby teraz zdecydowali się na budowę GTX’a 1180, bez RT i DLSS, oznaczałoby to przyznanie, że gracze nie chcą tych technologii lub, że wystartowały one zbyt wcześnie, bez odpowiedniego wsparcia. | CHIP