Zaangażowanie lokalnej społeczności to priorytet esportu
Ostatnie lata to stały wzrost zainteresowania esportem. Utrzymanie trendu, zgodnie z prognozami, jest możliwe poprzez budowanie lokalnego ekosystemu. W takim środowisku esport powinien odgrywać rolę, jaką dziś pełnią tradycyjne dyscypliny sportowe. Zaangażowanie społeczności to jedno z najważniejszych wyzwań stojących przed elektronicznymi rozgrywkami.
Wzrost zainteresowania bez wątpienia przełoży się na krajowe i miejskie inwestycje związane z wydarzeniami i innymi projektami esportowymi. W 2018 roku wydatki administracji rządowych w różnych krajach przekroczyły 300 milionów dolarów. Ale aż 96,6% tej kwoty wyłożyły Chiny na kompleks treningowy w Hangzhou, który zajmuje 17 tysięcy metrów kwadratowych. Można się więc spodziewać wzrostu wydatków na inwestycje, które zapewnią promocję poszczególnym ośrodkom, jak finały IEM Katowicom, ale raczej nie należy oczekiwać, by kraje europejskie poczyniły podobną inwestycję.
Tradycyjne media przyczyniają się do popularyzacji esportu
Firma analityczna Goldman Sachs przewiduje, że prawa autorskie i pokrewne będą źródłem 40% całości przychodów branży. Stacje telewizyjne transmitujące rozgrywki mają szansę zainteresować esportem zupełnie nową publiczność. Będą miały też wpływ na powszechny odbiór zawodów, nadając im większą rangę (pamiętacie słowa Zbigniewa Bońka?).
Dotarcie do masowego odbiorcy to ogromna szansa dla esportu. Tym bardziej, że gracze, jak nikt inny, potrafią budować relacje ze swoimi fanami. Problematyczny przy tym stanie się cykl życia poszczególnych gier. Takie tytuły, jak “Counter Strike”, czy “League of Legend” i “StarCraft” pokazały, że gra może cieszyć się popularnością przez dekady, powodując zainteresowanie rozgrywkami esportowymi. Jednak nie każda tytuł przetrwa, a te wypadające z obiegu, mogą powodować ogólny spadek zaangażowania widzów.
Katowickie Global Esports Forum już drugi raz przyciągnęło osoby zainteresowane rozwojem i przyszłością esportu. Nie zabrakło miejsca na podsumowanie dotychczasowych wydarzeń. Również tych mniej szczęśliwych, jak zamknięcie rozgrywek “Heroes of the Storm”, czy problemy organizacyjne w czasie Asian Games Demonstration. | CHIP