Instagram is working on "Donation" sticker
It lets users to start fundraisers for their favorite non-profits pic.twitter.com/hrhjkpPNpM
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) February 18, 2019
Funkcję tę odkryła Jane Wong, blogerka specjalizująca się w nowościach związanych z aplikacjami. Dotacje są widoczne na razie przez wybranych testerów. – Ideą Instagrama jest zbliżanie do siebie ludzi i rzeczy, które się kocha, a sporą częścią tego jest okazywanie wsparcia dla znaczących społeczności. Jeszcze w tym roku ludzie będą mogli zbierać pieniądze i pomagać istotnym dla nich organizacjom non-profit, dzięki naklejce w Relacjach – brzmi oficjalne oświadczenie serwisu w kwestii nowej funkcji.
Wciąż nie wiadomo, czy poza organizacjami charytatywnymi, Instagram pozwoli na tworzenie prywatnych zbiórek, które pomogłyby twórcom się rozwijać, tak jak jest to możliwe na Twitchu czy YouTube. Na swoim macierzystym portalu, Facebooku, wielką popularnością cieszą się zbiórki urodzinowe, w których solenizant prosi o wsparcie wybranej organizacji. W ten sposób udało się już uzbierać ponad miliard złotych. | CHIP