– Seria „Metro” bardzo duży nacisk kładzie na fabułę. Dlatego również w zapowiedzi chcieliśmy opowiedzieć intrygującą i spójną historię. Szukaliśmy sposobu, aby nakreślić widzowi nie tylko bogactwo świata, ale również sens czekającej go podróży. Rozwiązania podsunęła nam fantastyczna natura uniwersum „Metro”. Realizacyjnie trailer przeszedł u nas wszystkie etapy produkcji – od przygotowania koncepcji i scenariusza, poprzez wykonanie wszystkich assetów, nagrania kaskaderskie, animację, rendering scen, aż po realizację dźwięku – mówi scenarzysta i reżyser, Tomasz Suwalski.
Studio Platige Image jest cenione na całym świecie i zrzesza wielu reżyserów m.in. Tomka Bagińskiego nominowanego do Oscara za krótkometrażową “Katedrę”. Poza zwiastunami do wysokobudżetowych gier np. “Wiedźmina 3”, studio tworzy także trailery do filmów i seriali, filmy fabularne (m.in. “Jeszcze jeden dzień życia”), reklamy, teledyski i projekty edukacyjne np. animację “Niezwyciężeni”, upamiętniającą historię ataku zbrojnego ZSRR na Polskę w 1939 r.
O “Metro Exodus” stało się w ostatnim czasie głośno z powodu wycofania gry ze Steama. Wydawca zdecydował, że w wersji na pecety tytuł pojawi się w nowym sklepie Epic Games. Jest to spowodowane wysokimi prowizjami, które Valve zabiera od każdej sprzedaży na Steamie. Decyzja ta w większości nie przypadła do gustu graczom przyzwyczajonym do jednej platformy. Na rosyjskim forum Gameguru tę postawę skrytykował jeden z developerów: – Dla części osób nasza praca nie jest warta nawet kilku minut, by zainstalować program. Jeżeli gracze komputerowi zbojkotują “Metro Exodus”, kolejna część na pewno nie pojawi się na PC. Wydawca gry, Deep Silver, przyznał jednak, że wypowiedź rozczarowanego developera nie odzwierciedla podejścia całej firmy i że wersja komputerowa pozostanie w centrum zainteresowania. | CHIP
→Tutaj sprawdzicie ceny “Metro Exodus” zarówno na PC, jak i konsole: PS i Xbox
→Polecamy też lekturę trylogii “Metro“. Dla fanów dobrego SF.