Google poinformowało, że jest w trakcie testów rozwiązania. Nowe grafiki od Google sprawdzane są przez “niewielki procent użytkowników we współpracy z wybranymi sprzedawcami”- tak głosi oficjalny komunikat Firma zapowiedziała, że po pomyślnych testach rozwiązanie pojawi się jeszcze w tym roku. Nowy format reklam ma być dostępny zarówno na desktopowej jak i mobilnej wersji wyszukiwarki. Gigantowi z Mountain View marzy się, by rządził i dzielił rynkiem reklamy internetowej.
Niestety ta część działalności Google’a ma również ciemną stronę. 28. stycznia tego roku fundacja Panoptykon zajmująca się ochroną wolności w sieci złożyła skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na Google. Fundacja twierdzi, że firma łamie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych poprzez “niewłaściwe funkcjonowanie na rynku reklamy behawioralnej”. Skarżący zaznaczają, że “działanie Google’a przekracza granice prawa nie tylko w tym przypadku, ale ma charakter masowy”. | CHIP