NCSC podzieliło również hasła na kategorie tematyczne. Jeśli chodzi o imiona, najpopularniejszym hasłem w analizowanej bazie jest “Ashley” (432 tys. użytkowników), a zespołem sportowym “Liverpool”. Pośród zespołów muzycznych króluje “Blink182”, a na czele superbohaterów stoi “superman”. Jak widać, lata nieustannych kampanii i wszechobecnych ostrzeżeń wciąż nie przynoszą zadowalających efektów. Duża część użytkowników przedkłada bowiem wygodę nad bezpieczeństwo, co często kończy się utratą dostępu do kont na portalach społecznościowych i w sklepach internetowych.

Na szczęście, sprawę coraz częściej biorą w swoje ręce administratorzy stron i producenci sprzętów, którzy wymuszają na użytkownikach wprowadzenie przy rejestracji trudnego do odgadnięcia hasła. Co więcej, niektóre państwa i regiony, na przykład Kalifornia w Stanach Zjednoczonych, zamierzają nakładać na firmy obowiązek generowania skomplikowanych haseł i kodów PIN dla użytkowników. |CHIP