Istnienie modelu GeForce GTX 1650 Ti tłumaczyłoby informację o dwóch różnych GTX’ach 1650. Prawdopodobnie nowa karta wykorzystywałaby silniejszy z układów TU117 (TU117-400), składający się m.in. z 1024 rdzeni obliczeniowych CUDA. Mało prawdopodobnym jest by NVIDIA zdecydowała się na inne posunięcie. Jak wynika z wpisu ASUSa w EEC, nowy GeForce GTX 1650 Ti ma być wyposażony w 4 GB pamięci. Producent nie podał jej rodzaju. Zastosowanie pamięci GDDR6 podniosłoby wyraźnie cenę karty, więc można założyć, że będą to moduły GDDR5 (a może GDDR5X?).
GeForce GTX 1650* | GeForce GTX 1650 Ti* | GeForce GTX 1660 | |
GPU | Turing (TU117) | Turing (TU117) | Turing (TU116) |
CUDA | 896 | 1024 | 1408 |
TU | 56 | 64 | 88 |
Taktowanie bazowe GPU | 1,485 MHz | ~1500 MHz | 1,530 MHz |
Boost | 1,665 MHz | ? | 1,785 MHz |
Pojemność pamięci | 4GB GDDR5 | 4GB (GDDR5) | 6GB GDDR5 |
Taktowanie pamięci | 8 Gbps | 8 Gbps | 8 Gbps |
Interfejs pamięci | 128-bit | 128-bit | 192-bit |
ROP | 32 | 32 | 48 |
TDP | 75W | ? | 120W |
*wartości prawdopodobne lub przybliżone
Nowy GPU NVIDII wypełniłby wyraźną lukę pomiędzy nadchodzącym GeForcem GTX 1650, a wyraźnie bardziej złożonym GeForcem GTX 1660. Gdyby okazało się, że GTX 1650 Ti rzeczywiście zbudowany jest z 1024 rdzeni CUDA mielibyśmy wyraźny wzrost wydajności względem nominalnego poprzednika czyli GeForce’a GTX 1050 Ti (768 rdzeni CUDA). Jednocześnie, nowy GeForce GTX 1650 Ti mógłby mieć silnego konkurenta w postaci leciwego już modelu GeForce GTX 1060 – niekwestionowanego króla platformy Steam.
We wpisie rejestracyjnym ASUS wymienił modele z serii Republic of Gamers (ROG) Strix, The Ultimate Force (TUF), Phoenix, oraz Dual. Więc już na starcie będziemy mieli do czynienia z przynajmniej czterema modelami tej karty produkowanymi przez ASUSa. | CHIP