Maska Feelreal ma współpracować z goglami Oculus Rift, Oculus Go, HTC Vive, PlayStation VR i Samsung Gear VR. Urządzenie zostanie wyprodukowane w 3 kolorach: białym, czarnym i szarym. Zapachy będą dostosowywane do konkretnych gier, a maska zasymuluje takie zjawiska jak np. morska bryza, las, chleb, anyż, deszcz oraz zapach… smoka. Feelreal zostanie też wyposażony w system wibracji.
Twórcy gier dodadzą do swoich produkcji obsługę zapachów dzięki specjalnej bibliotece programistycznej opracowanej przez Feelreal dla silników Unity i Unreal. Maska zapachowa ma działać z takimi tytułami jak: “Skyrim”, “Beat Saber”, “Guns’n’Stories: Bulletproof”, “Death Horizon” i “The Last Day Defense”. Efekty związane z powonieniem można będzie wprowadzać również do filmów, tutaj twórcy użyją platformy YouTube VR.
Feelreal 9 kwietnia uruchomi kolejną zbiórkę na Kickstarterze z zakładanym pułapem 20 tysięcy dolarów. Poprzednia w 2015 roku zakończyła się niepowodzeniem, zebrano 24,5 tysiąca z zakładanych 50 tysięcy dolarów. Producent nie podał, kiedy planuje początek wysyłki zestawów zamówionych przez klientów. | CHIP