Jak zwykle największy przychód (10,2 mld USD) przyniosły produkty z działu Productivity and Business Processes, czyli głównie usług biznesowych. Przychody z komercyjnego Office’a wzrosły o 12%. Microsoft odnotował też rekordowe poziomy zaangażowania w sesjach LinkedIn – sama platforma wygenerowała też o 27% więcej przychodów.
Bardzo dobrze radzą też sobie usługi chmurowe, które w ostatnim kwartale przyniosły firmie 9,7 mld USD (22% wzrost). Tu niesamowity wzrost zaliczył w szczególności Azure (73% więcej przychodów). Co ciekawe, dział Surface’ów także odnotował wzrost na poziomie 21%, choć w tym czasie nie było jakiejkolwiek premiery nowego komputera.
W tym ostatnim sektorze warto wyróżnić 12-procentowy wzrost wyników z gier i usług. Według Microsoftu tak wysokie zyski pozwala osiągnąć monetyzacja i subskrypcja gier zewnętrznych producentów. Xbox Live cieszy się także powodzeniem – przybyło mu aż 7% nowych użytkowników. W sumie 64 mln graczy korzysta z abonamentu Microsoftu. | CHIP