
Naukowcy wyjaśniają, że zastosowanie takiego rozwiązania sprawia, że skrzydło jest znacznie lżejsze, a przez to bardziej energooszczędne od skrzydeł z metalu lub kompozytu. Jeden z inżynierów z MIT, Benjamin Jenett, powiedział, że skrzydła dostosowują się do różnych faz lotu. Spowodowane jest to tym, że różne manewry wymagają innych ustawień skrzydła. Zupełnie inaczej będzie ono ustawione w trakcie startu i oderwania od ziemi, lotu oraz samego lądowania. Inżynierowie zamiast przeprowadzać kable i montować silniki na skrzydłach postanowili opracować system, który automatycznie zareaguje na zmiany aerodynamiczne. Konfiguracja była możliwa dzięki zastosowaniu rozpórek o różnym stopniu elastyczności i twardości. Ich odpowiednie rozłożenie, także ma wpływ na efektywność materiału.

Nowatorskie rozwiązanie może posłużyć nie tylko do budowy skrzydeł, ale także struktury nadwozia, co przekłada się na nowe zastosowania. Prosta budowa przyczyni się do zwiększenia elastyczności w projektowaniu i produkcji nowych maszyn. Te z kolei dzięki niewielkiej wadze i zdolnościom adaptacyjnym będą bardziej wydajne. Ponadto wynalazek można wykorzystać do budowy innych konstrukcji jak chociażby łopaty turbin wiatrowych. Takie rozwiązanie pozwoli na łatwiejszy transport. Dodatkowo może przynieść wiele korzyści w patentowaniu nowych rozwiązań w dziedzinie kosmonautyki. |CHIP