Równie istotne są narzędzia, które dzięki współpracy z Samsungiem pozwalają optymalizować projektowane gry pod kątem wydajności na smartfonach. W pierwszej kolejności Adaptive Performance będzie dostępny dla smartfonów Galaxy S10 i Galaxy Fold, a później także na innych urządzeniach z rodziny Galaxy.
Adaptive Performance pozwala utrzymać stałą liczbę klatek na sekundę w grze na smartfonie dostosowując się “w locie” do temperatury podzespołów i innych parametrów urządzenia. Silnik graficzny został też przeprojektowany tak, aby lepiej obsługiwać wielowątkowe procesory mobilne dzięki DOTS (Data-Oriented Technology Stack) i ECS (Entity Component System). Do testowania Adaptive Performance wykorzystano demo używające obydwu technologii, zatytułowane “Megacity”, czyli trójwymiarowe, futurystyczne miasto z latającymi samochodami i ogromną liczbą obiektów.
To oczywiście tylko niektóre z nowości. W nowej wersji silnika znajduje się bowiem ponad 300 różnego typu usprawnień interfejsu, w tym także intuicyjny edytor skrótów klawiszowych, szybkie wyszukiwanie, nowy edytor audio, a także wsparcie dla rozszerzonej rzeczywistości z wykorzystaniem bibliotek ARKit i ARCore. Natomiast w czerwcu w Unity 2019.1 będzie można wykorzystać nowy silnik fizyki Havok. | CHIP