Przynajmniej raz w miesiącu co drugi gracz w Polsce sięga po gry rekreacyjne. Zainteresowaniem cieszą się także łamigłówki i symulacje, ale najbardziej angażujące pod kątem ilości spędzanego w grach czasu są tytuły karciane (21 minut i 43 sekundy dziennie). Najmniej czasu poświęcamy na quizy, gry edukacyjne i planszowe (mniej niż 3 minuty). Nic dziwnego, że w rankingu najbardziej popularnych w Polsce gier mobilnych 2018 roku pierwsze miejsce zajmuje “Pou” – rekreacyjna gra, polegająca na opiece nad stworkiem. Kolejne pozycje to odpowiednio zręcznościowy “Subway Surfers”, strategiczny “Clash Royale”, oraz dwie inne gry zręcznościowe: “Talking Tom Gold Run 3D Game” oraz “slihter.io”.
To, co zaskakuje, to wyraźna dominacja kobiet (61%) wśród mobilnych graczy. Wbrew pozorom to nie nastolatki, ale osoby w wieku 25-34 lat (42%) stanowią najliczniejszą grupę. Dla porównania w 2018 roku na świecie, wśród graczy mobilnych przeważali panowie (52%). Gdy spojrzy się na wykres udziału płci w konkretnych gatunkach wyraźnie widać, że panie preferują bardziej gry rekreacyjne (68%) i przygodowe (61%), a panowie sportowe (81%), planszowe (71%) i quizy (71%). Mniej więcej po równo interesujemy się strategiami, symulacjami, grami hazardowymi i słownymi.
W obliczu takich danych nic dziwnego, że w Polsce powstaje coraz więcej studiów zajmujących się mobilnymi grami. Trudno też oczekiwać, by ten trend mógł się nagle odwrócić, skoro wyraźnie kroczymy w stronę coraz bardziej wydajnych urządzeń przenośnych. Z pełnym raportem o graczach możecie zapoznać się w tym miejscu. | CHIP