Według opublikowanych szkiców, obsługa kontrolera ma być oparta o panel wyświetlający komunikaty za pomocą alfabetu Braille’a. Gracz wiedziałby w ten sposób co jest wyświetlane na ekranie i mógł odpowiednio reagować. Panel został umieszczony z tyłu kontrolera, a jego przednia część wygląda bardzo podobnie do zwykłego pada od Xboxa. Patent został zgłoszony w listopadzie ubiegłego roku, a więc całkiem niedawno. Jest jednak sygnałem, że firma z Redmond nie zapomina o potrzebach niepełnosprawnych, a dostępny w sprzedaży Xbox Adaptive Controller (dla osób z dysfunkcjami ruchowymi) to nie koniec serii udogodnień.
Po raz kolejny warto jednak pogratulować Microsoftowi, że pamięta o osobach niepełnosprawnych. Możliwe, że w przyszłości naprawdę powstanie akcesorium, które pozwoli osobom niewidomym czerpać pełną przyjemność z rozgrywki. Jest jednak bardziej prawdopodobne, że będzie ono wykorzystywało obsługę głosową i syntezator mowy. Obecnie, wszystkie gry przeznaczone specjalnie dla osób niewidzących są oparte na dźwięku. Tworzeniem takich tytułów zajmuje się między innymi polska firma Sonnar, założona przez Jarosława Beksę. | CHIP