— Zakończenie testów stanowi kamień milowy dla technologii hyperloop. Wprowadzanie tej technologii na rynek całkowicie zmieni sposób w jaki podróżujemy i jednocześnie zaoferuje zrównoważoną alternatywę dla lotów krótkodystansowych, jak również skrócony czas przejazdu w stosunku do samochodów i pociągów — przekonuje Jacob Ruiter, CEO InnoEnergy Benelux, firmy wspierającej Hardt Hyperloop.
Następnym etapem rozwoju będzie stworzenie 3-kilometrowego pasa, który pozwoli przetestować pojazdy od współpracujących firm Hyperloop i pomoże stworzyć podstawę do standaryzacji europejskiej infrastruktury. Niestety, firma nie podaje choćby przybliżonych dat dotyczących skomercjalizowania swojej technologii. Zakończona właśnie faza testów trwała 2 lata.
Hyperloop w Polsce
Hardt Hyperloop nie jest jedyną firmą w Europie, która pracuje nad spełnieniem snów Elona Muska. W Polsce podobne rozwiązanie będzie testować Hyper Poland. Firma zamierza najpierw wprowadzić systemy pośrednie. W pierwszej kolejności (pilotażowe testy mają ruszyć na przełomie 2022 i 2023 roku) Hyper Poland zbuduje magrail, czyli zintegrowaną z tradycyjnymi torowiskami kolej magnetyczną. Dopiero później planowana jest budowa systemu transportu w tunelach próżniowych. Obecnie trwa budowa demonstratora technologii w skali 1:5, który składa się z pojazdu i toru o długości 48 m. Jeżeli plan Hyper Poland się powiedzie, przykładowa podróż z Warszawy do Łodzi zajmie jedynie 15 minut. | CHIP