Na trzech piętrach znalazło się miejsce na pokój gier wyposażony w konsole Xbox, pokoje spotkań dla klientów biznesowych oraz cyfrowa klasa, gdzie można uczyć się kodowania. Microsoft jego otwarcie zapowiadał już w 2017 r. na swoim blogu, a w maju potwierdził datę dzisiejszego otwarcia:
https://www.facebook.com/microsoftstoreuk/videos/vb.934892216712792/452005265343708/?type=2&theater
Dwa stacjonarne sklepy Microsoftu funkcjonują już w Sydney i Nowym Jorku. Ich działanie ma uzupełniać sprzedaż prowadzoną w internecie.
Nie ma wątpliwości, że fizyczny sklep to bardzo dobre miejsce do wybierania fizycznych produktów.
szef marketingu Microsoftu Chris Capossela
Wprawdzie trendem jest obecnie tworzenie raczej showroomów, czyli miejsc, w którym można obejrzeć produkt przed zakupem realizowanym online, to swoje stacjonarne sklepy otwierają w Europie firmy chińskie, np. Xiaomi. Chiński producent planuje, że do 2019 r. potroi liczbę sklepów działających w Europie. W Polsce funkcjonują już trzy placówki sprzedające produkty wyłącznie tej marki.
https://www.chip.pl/2018/10/nastepny-polski-sklep-xiaomi-teraz-poznan/