Santa Monica Police suspend an Amazon Prime promotion offering gas for 30 cents a gallon. Traffic issues are the big concern. Details coming up at 11am on ABC7. #maiselday pic.twitter.com/sJHQLcDUaK
— John Gregory (@abc7johngregory) August 15, 2019
Do współpracy przyłączyła się także sieć stacji benzynowych Chevron, która obniżyła cenę jednego galonu benzyny do zaledwie 30 centów. Dla porównania normalna cena w USA to ok. 2,92 dolary. Amazon nie spodziewał się, że jego akcja marketingowa zakorkuje ulice miasta. Problem był na tyle poważny, że zainterweniowała policja – promocja została tymczasowo zdjęta. Wznowiono ją dopiero, gdy Amazon pomógł lepiej zorganizować kolejki.
2019 meets 1959. Talk about marvelous! How are you celebrating #MaiselDay today? 🎀 #MrsMaisel pic.twitter.com/2OkUQztPCu
— The Marvelous Mrs. Maisel (@MaiselTV) August 15, 2019
To nie pierwsza taka akcja marketingowa Amazonu. W 2018 roku firma połączyła siły z Carnegie Deli, by zaoferować kanapki ze zniżką w Nowym Jorku, tuż przed premierą drugiego sezonu serialu. Poza 20 nominacjami Emmy “Wspaniała Pani Maisel” zdobyła już kilka Złotych Globów m.in. za najlepszy serial komediowy 2017 roku i najlepszą aktorkę komediową w 2018 i 2019 roku.
Serwisy VOD prześcigają się w coraz bardziej śmiałych pomysłach na promocję własnych seriali. Z oryginalnych kampanii marketingowych znany jest chociażby Netflix. W 2018 wystawił on na targach CES fikcyjną firmę z serialu “Modyfikowany węgiel”, a w 2017 roku zdołał nabrać Australijczyków na kampanię polityczną Franka Underwooda, bohatera “House of Cards”. | CHIP