W raporcie wykorzystano m.in. informacje firm We Are Social i Hootsuite z badania Digital 2019. Znajdują się w nim dane dotyczące korzystania z sieci i urządzeń w poszczególnych krajach.
6 godzin, które w Polsce przeznaczamy na wpatrywanie się w ekrany, przypada na trzy rodzaje aktywności. Najwięcej, bo 3 godziny, oglądamy telewizję i serwisy VoD. Za to 105 minut poświęcamy portalom społecznościowym. Trudno się dziwić, skoro średnio mamy w nich 7 różnych kont. W całym kraju z social mediów korzysta 18 milionów osób. Z czego większość, bo aż 16 milionów używa w tym celu telefonów komórkowych. Dla większości z nas są one źródłem informacji. Kobiety są bardziej aktywne na Facebooku, Instagramie i Snapchacie, a mężczyźni na Twitterze i LinkedInie. Niecałą godzinę słuchamy muzyki on-line. Strony, którym poświęcamy najwięcej czasu, to Allegro, OLX i Aliexpress. Natomiast najczęściej zaglądamy na Facebooka, YouTuba i Messengera.
W Polsce, w porównaniu z innymi krajami, rzadko korzystamy z wyszukiwania głosowego. Podczas gdy średnia na świecie wynosi 43 proc., u nas jest to 23 proc. Polscy internauci obawiają się niewłaściwego wykorzystania danych, ale niespecjalnie przejmują się fake-newsami. Ponad połowa z nas korzysta z płatnych usług internetowych i adblocków. Jednak w obu przypadkach znaleźliśmy się poniżej średniej. | CHIP
WARTO PRZECZYTAĆ: