Dzisiaj, rok po premierze kart z serii 20×0, gier korzystających z RT zaczyna szybko przybywać. Na właśnie zakończonych targach Gamescom NVIDIA pochwaliła się imponującą listą. Warto zauważyć, że jest wśród nich już leciwy i na pierwszy rzut oka niepotrzebujący tej technologii Minecraft. To znak, że z nawet tej, jednej z najlepiej sprzedających się w historii gry, można jeszcze sporo wycisnąć.
Lista gier wykorzystujących RT ogłoszona przez NVIDIĘ na zakończonych niedawno w Kolonii targach gamescom 2019:
- “Minecraft”
- “Wolfenstein: Youngblood”
- “Control”
- “Metro Exodus DLC – The Two Colonels”
- “Call of Duty: Modern Warfare”
- “Watch Dogs: Legion”
- “Dying Light 2”
- “Vampire: The Masquerade”
- “Synced: Off-Planet”.
Jak będzie wyglądać grafika wzbogacona w efekty Ray Tracing w tych grach, można zobaczyć na poniższych filmach oraz interaktywnych screenach (pozwalają obejrzeć daną scenę z technologią RT włączoną i wyłączoną):
“Call of Duty: Modern Warfare”
“SYNCED: Off-planet”
“Watch dogs: Legion”
“Minecraft”
“Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2”
https://www.youtube.com/watch?v=hGbEKNV6UxU
RT to technika wymagająca olbrzymiej mocy obliczeniowej, jednak karty graficzne już taką dysponują. Ray Tracing działa na wszystkich kartach wykorzystujących układy Turing, czyli na tych z serii 20×0 jak i 16×0. Na tych ostatnich, które początkowo nie miały wcale obsługiwać RT efekty są dalekie od oczekiwanych, ale seria 20×0 radzi sobie co najmniej zadowalająco. Zwłaszcza od momentu kiedy pojawiły się wydajniejsze karty z dopiskiem Super w nazwie.
Oczywiście można narzekać, że karty wspierające RT są drogie. Tak, podobnie jak samochody, czy topowe procesory. Jednak w każdej kategorii można znaleźć tańszych i droższych producentów – przykładowo karty firmy Palit, reprezentujące bardzo dobry stosunek jakości do ceny w wypadku modelu 2060 Super są o 600 zł tańsze niż najdroższe modele w tej kategorii i ok 200 zł tańsze niż typowe. To pokazuje, że w każdej sytuacji możemy znaleźć tańszy i bardziej opłacalny produkt.
Wybierając nową kartę, warto mieć w pamięci niedawną wypowiedź CEO NVIDII, Jensena Huanga. Stwierdził on, że kupując teraz nową kartę graficzną, szaleństwem jest wybór modelu pozbawionego zgodności z technologią RT. Patrząc, w jakim tempie nowa technologia jest adaptowana w grach, trzeba przyznać, że słowa Huanga nie są pozbawione sensu. | CHIP