Otóż z serwisów powiązanych z płatnościami chętniej korzystamy za pomocą komputerów stacjonarnych. Poza Allegro na liście Gemiusa pojawił się też OLX, Ceneo, Payu, Booking i iPKO. Wysoko znajdują się też dwa portale powiązane z filmami – YouTube, CDA i Filmweb. Co ciekawe ponad 4 miliony Polaków przegląda na desktopie Instagrama, chociaż nie ma on oficjalnej aplikacji desktopowej (wciąż nie da się umieszczać w nim zdjęć bezpośrednio z peceta).
A na urządzeniach mobilnych przeglądamy serwisy informacyjne. Poza gigantami tej branży (Onet, Interia, WP) pojawia się tu także TVN24, Fakt, Gazeta.pl czy Nasze Miasto. Jeżeli chodzi o ulubione aplikacje Polaków, to pierwsza dziesiątka nie jest żadnym zaskoczeniem. Są to aplikacje Google’a (YouTube, Mapy Google, Gmail, Dysk, Zdjęcia) i Facebooka (Messenger, WhatsApp, Instagram).
Smartfony służą do zakupów
Kolejne miejsca są już jednak bardziej ciekawe. Na 12 pozycji znajduje się aplikacja Muzyka Google Play z liczbą ponad 5 mln użytkowników. Wydawać by się mogło, że bardziej popularne w naszym kraju jest Spotify. Tymczasem w raporcie się nie pojawia.
Aż 3,41 Polaków korzysta też z Google Duo – aplikacji do rozmów wideo, która przecież w świecie nie zrobiła oszałamiającej kariery. Być może powodem tej niespotykanej w naszym kraju popularności Google Duo jest fakt, że jest ona domyślnie instalowana w każdym smartfonie z Androidem. Warto też zauważyć, że wysoką pozycję aplikacji obsługującej zakup przez AlliExpress. Cieszy się większym zainteresowaniem niż OLX czy Allegro. W rankingu stosunkowo wysoko znajdują się także programy informujące o zniżkach np. w Rossmanie, McDonald’s czy Lidlu. | CHIP