O ile z technicznego puntu widzenia tego rodzaju oszustwa nie są żadną nowością, uważamy, że stanowią większe zagrożenie dla klientów firmy Apple niż podobne oszustwa biorące na celownik użytkowników innych platform – takich jak Windows czy Android. Wynika to z tego, że ekosystem związany z platformą macOS oraz iOS jest powszechnie uważany za znacznie bezpieczniejsze środowisko. Z tego powodu użytkownicy mogą być mniej ostrożni, zetknąwszy się z fałszywymi stronami – powiedziała Tatjana Sidorina, badaczka ds. cyberbezpieczeństwa z firmy Kaspersky.
Łączna liczba wszystkich prób ataków phishingowych na komputery z systemem MacOS wyniosła niemal 6 milionów. Prawie 40 proc. z nich było próbą wyłudzenia danych finansowych. Najczęściej atakowani są posiadacze z Brazylii (30,9% atakowanych użytkowników), następnie z Indii (22,1%) oraz Francji (22%).
Eksperci z Kaspersky Lab podkreślają, że najczęstsze oszustwa dotyczą podrabiania interfejsu usługi iCloud oraz kradzieży danych uwierzytelniających do kont Apple ID. W wielu przypadkach są to po prostu e-maile “od pomocy technicznej” zawierające informację o konieczności kliknięcia w link, bez czego konto może zostać zablokowane. Inny pomysł, to przekonanie kogoś, że komputer już został zarażony i tylko szybkie kliknięcie w przysłaną wiadomość uchroni sprzęt przed utratą danych.