Od momentu uzyskania pozwoleń na przyłączenie gigafabryki, której budowa rozpoczęła się na początku tego roku, do jej podłączenia do prądu i uruchomienia upłynęło 168 dni. To termin rekordowy nawet jak na chińskie warunki. Pierwsze samochody wyprodukowane w gigafabryce zjadą z taśmy montażowej pod koniec 2019 r. Jak donosi serwis Bloomberg fabryka będzie produkować ok. 1000 modeli Tesla 3 tygodniowo.
Rynek chiński jest dla Muska niezwykle kuszący. Mimo 25 proc cła na samochody, Chiny są dla Tesli drugim co do wielkości rynkiem (tuż za USA). Jednak kończy się wsparcie podatkowe dla amerykańskich nabywców samochodów elektrycznych. Natomiast chińskie przepisy powodują, że samochody elektryczne są tańsze niż benzynowe. Nie bez znaczenia jest też fakt, że Tesla wynegocjowała z chińskim rządem zmniejszenie o 10 proc. podatku dochodowego.
https://www.chip.pl/2019/06/fallout-shelter-tez-pojawi-sie-w-teslach/