– Nieprawdziwa informacja o śmierci artysty jest wabikiem, który ma sprawić, że wiadomość w sposób wirusowy dotrze do jak największej liczby osób. (..) Taki mechanizm pozyskiwania informacji płatniczych jest często wykorzystywany przez cyberprzestępców. Ostatnio taka sytuacja miała miejsce np. miesiąc temu, kiedy użytkownicy byli przekonywani do wypełnienia fałszywej ankiety Lidla, która bazowała na tym samym mechanizmie kradzieży danych – komentuje Kamil Sadkowski z firmy ESET.
Na Facebooku szaleje fake news o śmierci Muńka Staszczyka
Specjaliści z laboratorium ESET wykryli złośliwą kampanię, która żeruje na nieprawdziwej informacji o śmierci lidera zespołu T.Love. Fake news rozprzestrzenia się głównie na Facebooku. Po kliknięciu w link użytkownik jest przekierowywany do serwisu “Warszawa24-PIS” udającego portal informacyjny. Strona podaje skrót artykułu, w którym można przeczytać, że muzyk miał 55 lat i “zmarł w jednym z londyńskich szpitali”. Gdy ofiara kliknie w przycisk “Pokaż więcej”, znów zostanie przekierowana. Tym razem do… ankiety, która zachęca do wypełnienia obiecując nagrodę w postaci Samsunga Galaxy S10. Tam z kolei należy podać dane do karty płatniczej, by opłacić rzekomą przesyłkę za wygrany telefon.24.10.2019|Przeczytasz w 1 minutę