Obecnie Netflixowi zależy głównie na pozyskaniu nowych subskrybentów ponieważ inwestorzy nie są zadowoleni z mniejszego niż oczekiwano tempa przyrostu klientów. A niestety ten rynek będzie dla międzynarodowego lidera znacznie trudniejszy w zbliżających się latach. Wszystko za sprawą startu dwóch serwisów. Apple TV+ i Disney+ zadebiutują już w listopadzie. Mimo to w liście do akcjonariuszy Netflix przekonuje, że większą konkurencją dla nich jest tradycyjna telewizja i że żaden z w/w serwisów nie będzie miał tak różnorodnej oferty.
Jednym ze sposobów na zwiększenie przychodów firmy mogłoby być ukrócenie polityki otwartych drzwi, czyli zajęcie się tematem współdzielonych kont. W teorii współdzielone konta to wygoda dla osób mieszkających pod jednym dachem – w ramach jednego abonamentu każdy z domowników ma dostęp do własnej biblioteki filmów, które może oglądać na kilku urządzeniach jednocześnie. W praktyce jednak wielu znajomych nie mieszkających ze sobą po prostu zrzuca się na jeden abonament. Firma przyznała, że monitoruje tę sytuację, by lepiej ją zrozumieć i że szuka przyjaznego użytkownikom sposobu na rozwiązanie tego problemu.
Obecnie VoD ma około 158 milionów aktywnych użytkowników, z czego aż 60 milionów to mieszkańcy USA. Jednym z najbardziej wyczekiwanych seriali Netflixa jest “Wiedźmin”, którego zobaczymy już 17 grudnia. | CHIP
https://www.chip.pl/2019/09/wiedzmin-znamy-date-premiery/