W komunikacie nie podano też na jakiego rodzaju produkcje możemy liczyć. Pojawiło się natomiast zapewnienie, że wspólny VoD pozwoli uzyskać dostęp do biblioteki polskich filmów, seriali, programów rozrywkowych i dokumentów. Spółka zamierza zarówno tworzyć własne produkcje oryginalne, jak i kupować od podmiotów trzecich.
– To nowe wspólne przedsięwzięcie wpisuje się w naszą strategię międzynarodową. Wierzymy, że właśnie teraz jest najlepszy moment, aby nadawcy telewizyjni tworzyli wspólnie produkty odpowiadające na potrzeby konsumentów. Polscy widzowie mają dostęp do wielu serwisów z produkcjami międzynarodowymi, a nasza inicjatywa będzie dla nich naturalną platformą oferującą polskie treści – mówi Katarzyna Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA.
Fuzja Polsatu i Discovery TVN będzie korzystna dla użytkowników Ipli i Playera, gdyż pozwoli na oglądanie materiałów z obu platform w ramach jednego abonamentu. Nie będzie to jednak typowe połączenie obu platform, ponieważ obydwa serwisy pozostaną w dalszym ciągu od siebie niezależne.
[offers]
Według danych z września 2019 z przeprowadzonego przez Gemius/PBI badania wynika, że w Polsce najwięcej użytkowników (3,43 mln) przyciąga domena vod.pl. TVN-owski Player.pl gromadzi 2,98 mln użytkowników, a ipla.tv – 1,75 mln. Na tym tle zarówno Netflix (2,91 mln) jak i HBO Go (0,98 mln) wypada gorzej, ale musimy pamiętać, że zagraniczne platformy oferują jedynie płatny dostęp, natomiast zarówno Iplę jak i Player można oglądać w dużym zakresie bezpłatnie. | CHIP