Jednak pojazd, który tym razem opisujemy różni się od “zwykłych” S60-tek Volvo kilkoma istotnymi szczegółami. W szczególności wersja S60 T8 Polestar Engineered jest mocno limitowana. Zgodnie ze słowami przedstawicieli producenta obecnych na prezentacji, topowa edycja S60-tki ma być w tym roku dostępna jedynie w liczbie… kilku sztuk. Okazja dla kolekcjonerów? Być może.
Od strony technicznej, najnowsze Volvo S60 T8 Polestar Engineered to bardzo mocne auto z napędem na 4 koła, którego elektryczno-spalinowy zespół napędowy, a także podwozie, zawieszenie (opracowane we współpracy ze szwedzką marką Öhlins) i układ hamulcowy (sześciotłoczkowe zaciski Brembo z tarczami wentylowanymi o średnicy 371 mm na przedniej osi) zostały zmodyfikowane przez znaną z motorsportu markę Polestar.
Znaczek Polestar w Volvo znaczy tyle, co literka M w autach BMW, czy RS w Audi. Jest sygnałem, że mamy do czynienia z bardzo mocno usportowionym, ale wciąż komfortowym i “cywilnym” autem. Jednocześnie mimo bardzo dużych osiągów, prezentowany nam pojazd może być również bardzo oszczędny. Volvo S60 T8 Polestar Engineered to hybryda plug-in. Przy w pełni naładowanych akumulatorach auto w trybie Pure (przeznaczony do ruchu miejskiego tryb jazdy wyłącznie elektrycznej) ma ponoć przejechać do 45 km (pomiar w trybie WLTP) bez zużywania choćby kropli benzyny. Mam jednak wątpliwości, czy ktokolwiek, kto zdecyduje się na tak mocne auto znajdzie w sobie odpowiednio dużo dyscypliny, by nie korzystać z pełnego potencjału.
Volvo S60 T8 Polestar Engineered to pojazd dysponujący mocą sumaryczną wynoszącą blisko 410 KM. Hybrydowa jednostka napędowa składa się z podwójnie doładowanego (turbosprężarka i dodatkowy kompresor) dwulitrowego silnika benzynowego o mocy 318 KM oraz blisko 90-konnego silnika elektrycznego, który zapewnia natychmiast odpowiednio wysoki moment obrotowy (sumaryczny moment obrotowy to niemal 700 Nm, z czego prawie 250 Nm zapewnia od zera właśnie jednostka elektryczna).
Jeżeli chodzi o pokładowe systemy komputerowe i oprogramowanie z jakim do czynienia ma kierowca oraz pasażerowie nowego Volvo S60 T8 Polestar Engineered, to mamy tu znany z innych, topowo wyposażonych modeli Volvo system nawigacyjny Sensus. Współpracuje on z urządzeniami mobilnymi zarówno poprzez Bluetooth, ale także za pośrednictwem Apple Car Play (dla użytkowników iPhone’ów) jak i Android Auto (dla smartfonów z Androidem).
Ile kosztuje Volvo S60 T8 Polestar Engineered? Podana przez przedstawiciela producenta kwota brzmi “od 290 tys. zł”. Przy czym słowo “od” jest tu o tyle mylące, że dodatkowych opcji nie ma już tu zbyt wiele – ot. np. okno dachowe. Oczywiście prezentowana wersja dziedziczy komplet systemów pasywnego i aktywnego bezpieczeństwa oraz rozbudowaną asystę kierowcy znaną z innych, maksymalnie wyposażonych wersji S60. Mamy tu m.in. adaptacyjny tempomat, systemy radarowe, asystenta pasa ruchu, rozpoznawanie znaków, wykrywanie pieszych i rowerzystów, asystę parkowania, czy asystenta jazdy w korku.| CHIP