Po wypełnieniu ankiety lub wzięciu udziału w badaniu każdy uczestnik programu otrzyma punkty, które trafią na jego indywidualne konto. Punkty zostaną następnie wymienione na pieniądze na specjalnym koncie PayPal. „Viewpoint to aplikacja, która pomoże nam kształtować przyszłość” – słyszymy w spocie reklamującym aplikację.
Pierwsza ankieta, która pojawi się w aplikacji, ma zebrać pomysły dotyczące sposobów ograniczenia negatywnego wpływy mediów społecznościowych. Za jej wypełnienie użytkownicy dostaną 1000 punktów, czyli równowartość 5 dolarów (niecałe 20 zł). Jak łatwo policzyć daje to zawrotną kwotę ok. 2 gr za jeden punkt. Brak informacji, jak będą wycenianie inne ankiety.
Dołączyć do programu można m.in. przez stronę Facebook Viewpoints. Oczywiście, jak zawsze w takich przypadkach serwis zastrzega, że żadne inne firmy nie będą mięć dostępu do danych osób uczestniczących w programie.