Najlepszy cinematic do gry wideo
Tegoroczny festiwal zakończył się zwycięstwem Polaków. Przy tworzeniu tej 4-minutowej opowieści brało udział ponad 100 artystów ze studia Platige Image. Praca zajęła im aż 6 miesięcy. Warto podkreślić, że wśród konkurentów znalazł się zwiastun kinowy do “Cyberpunka 2077”, który dla CD Projekt RED stworzyło studio szwedzkie studio Goodbye Kansas.
Najlepsza produkcja reklamowa
Holenderskie studio Glassworks Amsterdam chwyciło jury za serce świąteczną reklamą sieci marketów Penny. Opowieść o mamie, która pomimo braku środków buduje dla syna piękny prezent okraszono klimatyczną piosenką.
Najlepsze efekty wizualne
Jury uznało, że ani “Gra o Tron” ani “Sicario: Day of the Soldado” nie ma aż tak spektakularnych efektów specjalnych co “Fantastyczne Zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda”. I trudno się z tym nie zgodzić. Amerykańskie Rodeo FX ma powód do dumy.
Najlepsza produkcja studencka
https://youtu.be/_rFiqay2EuU
W tej kategorii ścierają się ze sobą uczniowie i studenci. Pod uwagę brany jest zarówno pomysł jak i wykonanie techniczne. W tym roku nagrodę Animago otrzymała francuska szkoła animacji Gobelins, za mocną, polityczną opowieść o ludziach strusiach chowających głowę w piasek.
Nagroda jury
Co roku jury wybiera także pracę, która wyróżnia się na tle pozostałych swoją koncepcją. W tym roku za taką uznano pracę Francuza Pascala Schelbliego, który stworzył animowany film “The Beauty”. Film przedstawia stworzone ze śmieci hybrydy oceanicznych zwierząt, które choć są z pozoru piękne, to zdecydowanie wywołują u odbiorcy efekt poczucia winy. Praca zajęła artyście 20 miesięcy. Niestety, nie udostępniono pełnego filmu – możemy zobaczyć zaledwie zwiastun produkcji. | CHIP